tag Selamat tinggal sayang .. ibu terbaring kaku depan anak gulai ayam masakan terakhir berbuka (6Gambar) - Berita Sayu

Header Ads

Selamat tinggal sayang .. ibu terbaring kaku depan anak gulai ayam masakan terakhir berbuka (6Gambar)

Kuala Krai : Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul ini lah detik hitam yang terpaksa di lihat oleh adik Alif Hakimi yang mana ibu nya hembus nafas terakhir didepan nya akibat dirempuh kereta di hadapan rumah mereka ketika ingin membeli lauk dan sayuran untuk dimasak waktu berbuka.
Melihat selipar ibunya di tepi jalan sebelum mendekati sekujur tubuh seorang wanita, iaitu ibunya dan dalam keadaan menangis dia memangil-manggil ibunya- ‘mami...mami...’
Betapa luluh hati Alif Hakimi Abd Razak, 5, selepas ibunya, Aida Mamat, 35, meninggal dunia akibat dilanggar kereta ketika melintas jalan untuk menunggu van menjual ikan dan sayur di tepi kedai berhadapan rumah mereka di Kampung Bukit Sireh, Kuala Nal, Kuala Krai hari ini.




Terdahulu, portal berita Harian Metro melaporkan, kejadian berlaku pada 1.20 tengah hari dan Aida meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di kepala.
Ketua Polis Daerah Kuala Krai, Superitendan Abdullah Ronning ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Krai untuk dibedah siasat.
Alif Hakimi anak kedua Aida, sempat mendengar bunyi jeritan dan brek kereta sebelum keluar dari rumahnya untuk melihat apa yang berlaku.
Turut bersamanya ialah abangnya, Alif Hafizuddin, 7, yang memberitahu ibunya mahu membeli lauk untuk dimasak sebagai juadah mereka berbuka puasa.
"Semalam mami masak gulai ayam kegemaran saya dan adik untuk berbuka puasa. Saya sedih mami pergi begini," katanya yang memberitahu bersedia menggalas tanggungjawab menjaga Alif Hakimi dan seorang lagi adik mereka, Nurin Najwa, 2, selepas ketiadaan ibu mereka.
Menurutnya, arwah adalah surirumah yang menjaga mereka sepenuh masa, manakala bapanya, Abd Razak Majid, 39, bekerja sebagai mekanik.
Semoga adik Alif Hakimi dan ayah nya serta 2 adik nya tabah mereka masih kecil-kecil lagi kehilangan ibu tersayang.Al fatihah 

No comments

Powered by Blogger.