tag Lambaian terakhir sebelum ajal .. Rehat lah sayang Mejar Hasri tinggalkan isteri dan anak berusia 7 bulan (6Gambar) - Berita Sayu

Header Ads

Lambaian terakhir sebelum ajal .. Rehat lah sayang Mejar Hasri tinggalkan isteri dan anak berusia 7 bulan (6Gambar)

Kemaman : Setelah pesawat meghadapai masalah kedua-dua mereka telah keluar melalui kerusi keselamatan dan payung terjun akan terbuka, ketika itu saksi ada melihat kedua-kedua Mejar terbabit melambai kepada saksi dari udara yang mana semasa kejadian dia sedang menyapu sampah dihadapan rumah.

Saksi terus melambai balik dia ingatkan itu hanya latihan selepas dentuman kuat, namun tidak sesekali disangka kedua-dua maut apabila terjatuh ketanah mungkin selepas payung itu mendarat cerita Zamilah Mohd Hussin yang terkejut dengan apa yang berlaku.


Zamilah Mohd Hussin 

Asysyuhadak Ahmad



Dalam pada itu Isteri kepada Mejar Mohd Hasri Zahari, Asysyuhadak Ahmad dan bayi mereka Nur Hafiya berusia tujuh bulan tiba di Pangkalan TUDM Kuantan kira-kira jam 10.50 malam tadi dengan menaiki pesawat khas TUDM.

Turut bersama mereka adalah ahli keluarga Mohd Hasri dari FELDA Lui Muda, Negeri Sembilan. 

Mereka kemudiannya dibawa dengan van milik TUDM ke lokasi yang tidak diketahui sementara menunggu proses bedah siasat ke atas juruterbang berpengalaman TUDM yang sedang dijalankan di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) selesai. 

Dua juruterbang pesawat Hawk 108, Mejar Mohd Hasri, 31, yang sudah berkhidmat selama 13 tahun serta Mejar Yazmi Mohamed Yusof, 39, pula berkhidmat sejak 19 tahun lalu terkorban dalam nahas pagi tadi. 

Mayat mereka ditemui 20 meter antara satu sama lain dengan payung terjun masing-masing kira-kira jam 2.30 petang di kawasan berpaya berhampiran Kampung Sungai Ibok, Chukai, Kemaman, Terengganu. 


Difahamkan, jenazah Mohd Hasri akan diterbangkan terus dari Pangkalan Udara TUDM Kuantan, di sini ke Bandar Baru Jempol sebelum dikebumikan di FELDA Lui Muda, Negeri Sembilan, begitu juga jenazah Yazmi diterbangkan dari Pangkalan Udara TUDM Kuantan ke Pangkalan Udara Subang sebelum dibawa ke Tanah Perkuburan Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur pagi esok. Alfatihah 



No comments

Powered by Blogger.