tag Abang SADO kini sakit .. Cico dibiar merangkak mulut tak boleh bercakap..telefon nya dalam ASID (4Gambar) - Berita Sayu

Header Ads

Abang SADO kini sakit .. Cico dibiar merangkak mulut tak boleh bercakap..telefon nya dalam ASID (4Gambar)

Kuala Lumpur : Luahan sayu seorang ibu apabila anak kesayangan diperlakukan sedemikian rupa oleh insan-insan yang keji dan berhati busuk "Ini takdir dan ketentuan Allah...Cico dianiaya dan saya reda " kata Uji Rashid ibu kepada pelakon Cico Harahap.
“Saya tidak tahu apa niat mereka sehingga sanggup buat begitu terhadapnya," kata artis veteran Uji Rashid mengenai keadaan kesihatan anaknya, Cico Harahap.
Artis popular era 1970-an ini mendakwa Cico, 39, sakit termasuk sukar untuk bercakap.
Uji mendakwa anaknya itu dianiaya apabila telefon bimbitnya turut dirosakkan apabila direndam dalam asid hingga bahagian dalamannya terbakar.



Mengulas mengenai kejadian yang berlaku, Uji berkata, Cico keluar bertemu dengan rakan-rakannya pada malam 25 Disember tahun lalu.
"Saya sukar nak cakap apa yang berlaku kerana tiada di tempat kejadian. Saya difahamkan pihak terbabit meletakkan sesuatu dalam minumannya.
"Saya juga tidak pasti siapa yang menghantarnya pulang. Bukan cara elok tapi dia ditinggalkan dekat pintu dan Cico merangkak masuk ke dalam rumah," katanya.
Uji berkata, dia kemudian membawa Cico mendapatkan rawatan di hospital selain menjalani rawatan perubatan Islam.
Menurut Uji, Cico kini semakin pulih cuma dia terasa sakit apabila mahu bercakap.
“Awal dulu, dia langsung tak kenal saya dan anaknya Rindu Nur Fitrah yang kini berusia lapan tahun.
"Kami bagi dia minum air zam zam, air bacaan yasin dan air penawar yang diberikan oleh orang. Kami juga minta tolong pada mereka yang sudi membantu," katanya.
Antara yang sudi membantu mengubati Cico ialah pelakon Ashraf Muslim.
"Ashraf suruh dia berzikir ingat Allah. Alhamdulillah perubahannya semakin banyak," katanya.
Uji berkata, sebelum ini dia enggan membuka mulut kerana tidak mahu orang tersalah tafsir mengenai keadaan Cico.
"Ini ketentuan Tuhan dan semua yang berlaku atas izinNya. Cuma saya minta semua doakan yang terbaik dan jangan cakap yang bukan-bukan," katanya.

No comments

Powered by Blogger.